wtorek, 10 grudnia 2013

Świąteczne pierniczki z witrażykami

Święta Bożego narodzenia już za pasem, dlatego warto powoli zabierać się za przygotowanie świątecznych pierników :) Ja od dobrych 4 lat co roku przygotowuję kilka porcji pierników. Część z nich ląduje na choince (obecnie nie wyobrażam sobie choinki bez pierników)...  
 
 
 
Dwie kolejne porcje przeznaczone są jako prezent dla najbliższych lub po prostu do zjedzenia :)  


Pierniczki można zapakować dowolnie np. tak jak ja w ozdobny worek celofanowy bądź pokusić się o ładne pudełeczko, które po otwarciu uwolni zapach świeżych i słodko wyglądających pierniczków :)


Jakieś kilka lat temu wpadłam w sieci na przepis i wykonanie pierniczków z witrażykami :) Zaintrygowały mnie i postanowiłam je wykonać :) Okazuje się, że owy witrażyk robi się po prostu z pokruszonych landrynek, które pod wpływem ciepła piekarnika rozpuszczają się i po wystygnięciu zastygają w szybkę :) Takie pierniczki nieziemsko wyglądają na choince (wyglądają jeszcze piękniej w momencie gdy są precyzyjne udekorowane lukrem :)
Przepis, który ja posiadam nie jest trudny. Gotowe pierniczki są nieco twarde, ale bardzo długo zachowują swoją świeżość i zapach :) Ja zazwyczaj swoje przygotowuję około tydzień przed świętami, ponieważ ich strojenie jest czasochłonne (te które Wam obecnie prezentuję na zdjęciach, są wykonane dwa lata temu a ich dekoracja jest niezwykle prosta i nieprecyzyjna ale i tak mają swój dziecięcy urok :)
Podaję Wam tutaj przepis na moje pierniczki (z takiej porcji wychodzi około 50 pierniczków średniej wielkości):
Składniki:
- 1/4 szklanki miodu
- 5 łyżek miękkiego masła
- 1/2 szklanki brązowego cukru
- 1 całe jajo
- 2 i 1/2 szklanki mąki
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 3 duże łyżki przyprawy do piernika
- 2 duże łyżki kakao
Oczywiście dodatkowo opakowanie landrynek do wykonania witrażyków :)
 Nie będę opisywać jak je krok po kroku wykonać ponieważ możecie to zobaczyć w moim filmie, który znajdziecie tutaj: Jak wykonać pierniczki z witrażykami
W tym roku również będę piec pierniczki lecz będzie to jeszcze bardziej szczególny dla mnie czas ponieważ będzie mi w tym pomagać i towarzyszyć moja Córa, która fakt faktem jest jeszcze mała (13miesięcy) ale zapewne zechce w tym czasie mamusi poprzeszkadzać :)
A czy dla Was pieczenie pierniczków jest Bożonarodzeniową tradycją? Z jakiego przepisu korzystacie i czy lubicie spędzać czas na ich dekorowaniu?

Pozdrawiam Was
G.

1 komentarz:

  1. Super pomysł z tymi landrynkami,ale w tym roku nie miałam czasu przed świętami ich zrobić a nawet oglądałam filmik.

    OdpowiedzUsuń