sobota, 28 grudnia 2013

Ozdoby Bożonarodzeniowe, czyli kilka inspiracji

Święta, Święta i po Świętach...ale przecież magia Świąt będzie nam jeszcze towarzyszyć przez kilka tygodni dlatego postanowiłam pokazać Wam w jaki sposób udekorowałam w tym roku nasze mieszkanko :) Nie wykosztowałam się a mieszkanie zyskało odświętny wygląd :)
Oto zestawienie moich ozdób :)
Rozpocznę oczywiście od choinki bo to ona jest tak naprawdę główną ozdobą :) Nasza była sztuczna zakupiona rok temu w supermarkecie oczywiście :P Ma 80cm i stała w tym roku na stole, czyli miejsce na potrawy wigilijne było ograniczone ale tak naprawdę nie potrzebujemy go aż tak dużo bo jest nas dwa i pół :P
Choinka jest bardzo gęsta (jej gałązki są gęste :P) a szpileczki długie i bardzo sztywne. Bardzo ciężko się ją ubiera ponieważ najłatwiej zawiesić ozdobę na koniec każdej gałązki ale gdybym ograniczała się jedynie do tych miejsc to ilość ozdób na niej była by bardzo skąpa a ja chciałam choinkę na "bogato" :) Od kilku lat choinka była utrzymana w barwach czerwono srebrnych w tym roku jednak zapragnęłam małej odmiany i srebrne bombki i łańcuchy zamieniłam na złote kokardy, bombki i koralikowy łańcuch :)

Na mojej choince można było również znaleźć pierniki z witrażykami jak i gipsowe aniołki :) Na choince jest jedna szczególna ozdoba...mianowicie czerwono złote serduszko, które zakupiłam dla mojej Córy, a które otrzyma później ode mnie w prezencie w momencie kiedy będzie stroić już swoją choinkę w swoim domu (chcę jej co roku kupować jedną bombkę aby później podarować jej cały komplet - to nasze drugie święta więc mam już dwie bombki :)
Choinka to nie wszystko :) Na stole znalazł się również stroik ze świerku. Z racji na to, że gałązki nie mają kontaktu z wodą już wyschły i się sypią więc długo już nie postoi ale stricte w święta ozdabiał nasz stół :) Zawiesiłam na nim gipsowego aniołka czerwoną kokardę, kilka bombek, bałwanków, złoty koralikowy łańcuch a na środku stanęła świeca Caritas :)
Na osobnym talerzyku stanęły dwie muffinkowe babeczki (jak je wykonać znajdziecie tutaj klik) oraz jedna ponabijana goździkami pomarańcza która spełniała rolę zapachową :)
Na oknach w jednym z pokoi zawiesiłam na szybko srebrne łańcuchy plus kilka bombek, nic wielkiego a jednak okno wygląda już inaczej - bardziej świątecznie :)
W sypialni jak już wiecie zawisła "firanka" z bombek :) Jak ją wykonać zobaczycie tutaj klik
To jeszcze nie wszystko :) Na klatce schodowej zawiesiłam wieniec który wykonałam w identyczny sposób jak tutaj na filmie klik Potrzebujemy kawałek kartonu, jeden długi łańcuch, kilka bombek, kokardę (lub tak jak u mnie sztuczną gwiazdę betlejemską) i kawałek tasiemki :) Wieniec jak malowany :)
Takimi dodatkowymi elementami dekoracji był sznur lampek, który zawiesiłam na "nagiej" ścianie przez co stała się jakby "ubrana" :P Dodatkowo zawiesiłam na nim kilka bombek i kokard :) Na stole nie mogło zabraknąć opłatka, którego "pilnował" Mały Jezusek, który mam nadzieję, za rok będzie miał już swoja stajenkę :) zapomniałam dodać, że na czubku mojej choinki już od kilku lat wisi wiklinowa złota gwiazda (zakupiona na targach świątecznych na Rynku Głównym w Krakowie) którą dodatkowo przyozdobiłam złotą kokardą z dzwoneczkiem :) Tak na koniec jeszcze wspomnę, że bardzo lubię takie kokardy ponieważ za ich pomocą możemy wykończyć nasze dekoracje czy to choinki czy domu :)
To by było na tyle :) Dajcie koniecznie znać, jak Wy udekorowaliście Wasze domy na święta :)
Mam nadzieję, że był to czas odpoczynku i rodzinnych spotkań :) Ja przybrałam kilogram (a żeby tylko :P) ale postaram się go szybko pozbyć :)
Pozdrawiam Was serdecznie i do kolejnego wpisu :)

G.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz